1
עודך מסתולל בעמי. מלשון מסלה כפרש״י אבל הכונה בזה אינו מדוקדק לפרש״י מה שאמר לבלתי שלחם אלא הכונה בזה הוא כמש״כ לעיל דבמכת ערוב החל פרעה להתבונן שהקב״ה פטרונם של ישראל ותובע עלבונם והסיר מהם סבלות הקשה ומ״מ העביד בהם ואמר משה לעיל ב׳ ועודך מחזיק בם ובמכת הדבר ראה להקל עוד ועשה מסלות חדשות איך לצאת ידי חובתו ורק שלא לשלחם לגמרי וזהו שאמר משה עודך מסתולל בעמי אתה מחפש מסלות איך לעשות עמהם רק לבלתי שלחם. ובת״י עד כדון אנת מתרברב בעמי מפרש מסתולל מלשון סלו לרוכב בערבות וכ״פ הראב״ע והפרחון והכונה שאחר שהקל הרבה מעבודת ישראל ולא היה כדאי השעבוד אלא בשביל כבוד להשתבח בעמים שישראל עם ה׳ המה עבדיו: