1
ויעשו כן ויט אהרן את ידו וגו׳. כפל הוא לפי הנראה. דאחר שכתוב ויעשו כן ידענו מה שעשה אהרן. או להיפך לכתוב ויט אהרן וגו׳ כמו בצפרדעים לעיל מקרא ב׳ אלא משום שלפי הנראה שינה אהרן ממשמעות לשון הצווי נטה את מטך ולא כתיב נטה ידך כמו דכתיב במכת דם וצפרדעים. אלא נטה את מטך משמע רק את המטה כמו שמונח על הארץ או אוחזו בראש המטה ויטהו ויסבבנו לכל צד. אבל לא בהרמת היד. ואהרן לא כן עשה אלא הרים את ידו במטהו שאחזו באמצע כדרך המטה את היד ועמו המטה. והיינו שהבין אהרן שכך הכונה מדבר הלמד בענינו דכתיב והך את עפר הארץ. וא״א להכות בלי הרמת היד ואוחז המטה באמצעו ה״נ נטית המטה ג״כ בזה האופן. ומשום שלא נימא דבאמת שינה אהרן מהצווי מש״ה העידה תורה ויעשו כן כמו שאמר ה׳. ומ״מ נראה ששינה אלא ודאי באמת כך היה דעת המצוה ית׳. ומכאן למדנו לדרוש בכה״ת דבר הלמד מעניינו: