1
את כל דברי ה׳ אשר שלחו. אין הלשון מדויק. אלא שני דברים הם. והאי את קאי על דברי ה׳ ועל אשר שלחו. היינו את כל דברי ה׳. במראה הסנה. שהוא המשגיח עד כה שלא יכלו. ואשר ירד כדי לגאול את ישראל. ועוד הגיד לו את אשר שלחו. להתעסק בזה. וכן הרבה בתורה. כמ״ש בפתח העמק:
2
אשר צוהו. מיותר. אלא הכונה כמו שכתבנו בס׳ בראשית ב׳ ט״ז ובכ״מ דבכ״מ שהלשון צווי מיותר מורה על כונת הגמרא ברכות דף ה׳ והמצוה זו משנה. דגוף הדבור הוא כמו תורה שבכתב ואח״כ באה ההערה להבנת הדבור בכמה אופנים שזה הוא תורה שבע״פ. וזה נכלל בכונת צווי. וכן כאן הגיד משה לאהרן גם גוף הדברים כהויתן. גם ביאורם כפי אשר קיבל בהערה מה׳. וקאי אשר צוהו על הדברים ועל האותות. והיינו דאיתא ברבה שם המפורש גלה לו. וג״ז בכלל אשר צוהו. הוא תורה שבע״פ: