ויעש למזבח מכבר וגו׳ תחת כרכבו וגו׳. משמע שלא עשאו בפ״ע ואח״כ הלביש את המזבח בו. אלא מתחלה עשה המזבח בזה האופן. שעשה לו בליטת נחשת תחת הכרכב עד חצי המזבח ובאותה בליטה עשה מכבר ומעשה רשת. והבין בצלאל בחכמתו שלאו דוקא אמר משה ונתת אותה תחת כרכב המזבח מלמטה. דמשמע שיעשו בפ״ע ואחר כך ליתן על המזבח. אלא שהוא ל״ד ולא בא אלא ללמד של״ד ממנו כמו קרנותיו. ומזה יש להביא ראיה שפירוש מכבר ומעשה רשת אינו מן הצד אלא מלמעלה כדי שיקבל בנקבים הגדולים הגחלים כמש״כ לעיל בשם ת״י. דאי נימא שהי׳ מן הצד א״כ לא שייך לומר שהוא כמו מכבר ומעשה רשת אלא כשהיה בתלוש ואח״כ חיברו אבל אי הי׳ מחובר מעיקרו האיך הוא מעשה רשת. והרי מעולם לא היו בו נקבים מפולשים אלא כמש״כ שהנקבים היו מלמעלה למטה כמו כברה והיה למעלה הנקבים גדולים כמו רשת ולמטה ככברה כדי שיפלו הניצוצות של אש לארץ. וכ״ז לא היה צורך למזבח שעשה שלמה שהיה גדול ורחב ידים. משא״כ אל משה: