1
ומשה יקח את האהל וגו׳. כבר ביארנו שכ״ז היה במשך מ׳ יום האמצעים שהיה עדיין בהסתר פנים ולא רצה הקב״ה להשרות שכינתו בקרב ישראל ע״כ היה מוכרח גם משה להסיר את אהלו מתוכם למען יהא נדבר את ה׳ שמה כאשר כן היה באמת:
2
והיה כל מבקש ה׳. דזה אפשר אפילו לאוה״ע מכש״כ לישראל אפילו בשעה שעלה עה״ד שלא תהי׳ שכינתו עמם מכ״מ הלא גם לאו״ה היה נוח לבא לבהמ״ק מקום מסוגל להשראת שכינה כמבואר בתפלת שלמה. וכן נצרך אז לכל מבקש ה׳ לילך לאהל משה: