1
רבוע יהיה כפול זרת ארכו וזרת רחבו. כאן כתיב מצות רבוע לפני המדה ולא כמו במזבחות. והיינו משום דשם הכלל מוסף על הפרט כמש״כ במזבח החיצון כדי לכלול כל מיני רבוע. משא״כ כאן בא הפרט לפרש את הרבוע שאינו אלא ארכו כרחבו ואי היה כתוב רק הפרט זרת ארכו וזרת רחבו כפול. ס״ד לכפול את הזרת של הרוחב מש״ה כתיב רבוע יהיה כפול ולמדנו דלאחר הכפול יהיה רבוע זרת ארכו וזרת רחבו. ומש״ה כתיב גם במעשה רבוע היה כפול ולא כמו במזבחות. וכמש״כ לעיל כ״ז א׳: