1
ועשית לו מכבר. כ״ז לא ראה משה בהר. באשר באמת גוף המכבר איה לעיכובא לדיני מזבח. ולדורות לא היה כלל מכבר אלא חוט מבדיל באמצע גובה המזבח. אבל נצרך לעשות מכבר מעשה רשת לתכלית מיוחד למזבח שבמדבר. והוא מש״כ בת״י ואין נפיל גרמא או גומרא דאשא מעלוי מדבחא נפיל מעלוי קנקל ולא יתמטי לארעא ונסבין יתי׳ כהניא מעלוי קנקל ומהדרין יתי׳ על מדבחא. וזה היה תכלית המכבר שהיה למעלה מנוקב ככברה. ופירש עוד מעשה רשת. היינו שיהיו הנקבים גדולים כנקבי הרשת שתופסים דגים ולא כנקבי הכברה שהם דקים. וכדי שיכנס בהם גחלים או חתיכות בשר ולא יהיו נפסלים במה שיפלו על האדמה. וזה לא נצרך במזבח שבבהמ״ק שהיה רחב הרבה. ומש״ה לא ראה משה בהר מכבר כלל והזהיר הכתוב ע״ז.