א
מדבר שקר תרחק. על ב״ד אזהרה זו ביותר. מש״ה כתיב בפ׳ דב״ד. וע׳ פ׳ שבה״ע:
ב
ונקי וצדיק אל תהרג. לפי הפשט מיירי בשניהם במי שיצא מב״ד זכאי ואח״כ ראו ב״ד שטעו. וקאמרה תורה דע״כ או הוא באמת נקי או אפי׳ חייב מיתה הרי הוא צדיק עד כה והי׳ לו זכות שהצילו וכדאי׳ כיב״ז במכות ספ״א דזכות א״י ג״כ מהני לזכות ומכש״כ אם יש לו זכות עצמו והטעם ע״ז דודאי הוא באחד משני האופנים משום. כי לא אצדיק רשע. דבכ״מ שב״ד יושבים בקרבם אלהים ישפוט. וכדבר יהושפט ועמכם בדבר המשפט. וא״כ אני מכוין דעתם שיוציאו המשפט כפי ההשגחה וע״כ הוא נקי או צדיק. דבל״ז לא הייתי מצדיק רשע: