1
לא ישבו בארצך. המיעוט שיהי׳ נשאר בעוד לא כלו לא ישבו עמך במקום אחד. וכן פירש הספורנו. כי תעבד את אלהיהם. זה יגרום לבוא לכך:
2
כי יהיה לך למוקש. אם תבוא לכך ולא קאמר שיביא לידי כליון ח״ו דלא הי׳ מקום לחוש שיעבדו ע״ז של הכנענים באמת. כמ״ש לעיל כ״ד. ולא הי׳ חשש אלא שיעבדו מיראה שלא ימסרו הכנענים נפשם למלחמה. ועוד שלא ייראו מע״ז עצמה כדאי׳ כיב״ז בסוכה דל״ח שלא לאגרוי בשיטנא וכל עובד ע״ז מיראה אינו חייב מיתה כדאיתא בסנהדרין דס״א. ואפי׳ לאביי דס״ל דחייב מיתת ב״ד מ״מ אינו חמור לענין עונשי הצבור בידי שמים כ״כ להביא לידי כליון: