יראה כל זכורך וגו׳. וזהו ענין תחג לי. שיהי׳ מקודש לה׳ בראיית פנים:
אל פני האדן ה׳. לא נזכר כנוי על הקב״ה בשם אדון זולת כאן ובפ׳ תשא ג״כ בפ׳ מועדות והוא משום שהזהיר הכתוב לילך ליראות בעזרה וא״כ ההכרח לעזוב את ביתו וכל אשר לו ולילך ליראות והוא דבר קשה ומופלג ע״כ אמרה רחמנא שההכרח הוא לכך. שהרי הקב״ה אדון לארץ. ובברכתו ברגלים שהמה ר״ה כל רגל למיוחד לו תלוי כל הישיבה בא״י ע״כ נצרכים אז לברכה. וע״ע פ׳ תשא: Before the Presence of the Master. Hashem is only referred to by this title in two places, here and in a similar context further on (34:23). It is a hint to those who are reluctant to leave their homes to make the pilgrimage that their continued prosperity is dependent upon receiving the blessing of the Master of the land during the festival.