1
אשר עשה אלהים וגו׳ כי הוציא ה׳. אלו היה זה ענין אחד הכי מיבעי. כי הוציאם ממצרים או אשר עשה ה׳ וגו׳ כי הוציאם ממצרים. אלא שני דברים שמע. א׳ אשר עשה אלהים. זה כח הדין שתובע דקיון של בני אדם. ושמע כמה שפטים נעשה בשביל שנרדפו משה וישראל עמו. שמשה ברח והיה נודד כמה שנים:
2
כי הוציא ה׳ וגו׳. דאפשר היה לתבוע דקיון שלהם ויהיו נשארים במצרים אבל שמע כי ה׳ הוציא וגו׳ וידע יתרו כי שם ה׳ נקרא ע״ז. כי מעת התחבר יתרו את משה. הודיעו תעודת ישראל בעולם לפרסם הויתו בעולם. וזה לא היה אפשר כ״ז היותם במצרים. ועתה כשיצאו ידע כי הוציא ה׳. היינו לפרסם כבודו והויתו ית׳ בעולם. וע״ע להלן ח׳. ומכ״מ חשב תחלה ענין הראשון אשר עשה אלהים וגו׳ דהכל הבינו שבשביל להוציא את ישראל היה אפשר במכות בכורות לבד כמש״כ לעיל ט׳ י״ד אלא כדי לענוש הרבה: