1
ויבן משה מזבח. אם היה לשם הודאה על העבר. היה ראוי לבנות המזבח לפני אמירה זו של ה׳ אלא הוא הודאה על ההבטחה ובשורה נפלאה זו:
2
ה׳ נסי. כבר ידוע דשם הויה מורה שמהוה הכל וכל הליכות הטבע בכלל. וגם נתבאר לעיל פ׳ שמות ובכ״מ דשידוד הטבע בנס נגלה בא בשם אדני. משא״כ בעת שבא בהשגחה נסתרת הלוטה בטבע. ומכ״מ מקרי נס כמש״כ הרמב״ן פ׳ וארא ופ׳ בא ופ׳ בחקתי. [וע״ז הכונה מצלינן ועל נסיך שבכל יום עמנו] אבל באשר הוא נס נסתר נקרא ה׳ נסי. וקרא המזבח על הבשורה של ביאת המשיח שתהא כל הטבע בהשגחה: