1
ערב וידעתם וגו׳. הראשונים ז״ל פירשו על השליו. והוסיף הרמב״ן ז״ל לומר דמאמר שמעתי את תלונות ב״י כבר אמר ה׳ למשה ומשה לישראל. וכ״ז אינו אלא פלא. ואינו מסודר כלל. אלא לא נרמז בזה המקרא בשר כלל. ולא היה הרצון ליתן בשר מה שאינו מוכרח וגם המה לא התרעמו בפירוש עד שמשה רבינו עורר לזה כאשר יבואר וכאן באו משה ואהרן אחר שהגיד משה דבר ה׳ הנני ממטיר וגו׳ עד יום יום. הוסיף לבאר מה כונת הקב״ה במה שאמר דבר יום ביומו. היינו ערב וידעתם וגו׳ שתהיו משוקעים בידיעת ה׳ ובבטחון בו. וכלשון המקרא לעיל ו׳ ז׳ וידעתם כי אני ה׳ וגו׳. ובזה ובקר וראיתם את כבוד ה׳ כאשר יתן לחם באופן היותר טוב ומשובח וע׳ להלן ל״ו ג׳ :