1
לא ימצא בבתיכם. פרש״י מנין לגבולין כו׳. והרמב״ן השיגו מסוגית הגמ׳. אכן שיטת המכלתא משונה משיטת הברייתא שבגמ׳. וממילא מה שהעלה הרמב״ן מכאן דחמצו ש״י ברשות עובד כוכבים אינו עובר המפקיד על ב״י מה״ת. אינו כן לפי ש״ס דילן. והדברים עתיקין ומבוארים בהע״ש סי׳ ע״ח:
2
כי כל אוכל וגו׳. הוא טעם על אזהרה הקודמת. וכמש״כ לעיל ט״ו. ולפי הטעם היה ראוי לומר שמוזהרים אפילו על חמץ הפקר. אבל בגמ׳ נ״ל מג״ש מדכתיב להלן י״ג ז׳ לא יראה לך. ואין למדים מן הטעם מה שהוא נגד הקבלה: