1
אשר הותיר הברד. ולעיל כתיב אשר השאיר הברד. ויש נ״מ במשמעות דנותר משמעו דממילא נותר ולא בכונת המותיר. אבל השאיר משמעו בכונה השאיר. ועי׳ ס׳ במדבר ט׳ ט׳. מש״ה כאן דמיירי בעץ היער והגנות שהרי עצי השדה כבר נשברו ע״י הברד. משא״כ עצי היער והגינה. כמש״כ לעיל ט׳ כ״ה. מש״ה כתיב הותיר שממילא ניתותר אבל בחטה וכוסמת אף על גב שהיו אפילות היו ראוים ע״פ הטבע ליקצץ ע״י הברד העז אלא שנעשו להם פלאות בהשגחה. וכמש״כ רש״י לעיל שם ל״א מש״ה כתיב אשר השאיר הברד. ועי׳ בסמוך י״ט: