ובחרב הקצפתם וגו׳. האריך דרוש גדול לסתור שתי המחשבות יחד. האחת שבטוחים שלא יבואו לידי ע״ז הרי בחרב במעמד הנבחר ההוא הקצפתם את ה׳. שנית שבטוחים שאפילו יעבדו עבודת כוכבים לא יגלו מא״י משום שהקב״ה חפץ בישובה. הרי התאנף ה׳ בכם וביקש להשמיד אתכם. אע״ג שמתחלת הבריאה אהב אתכם מחמת שנשמת ישראל חלק אלוה ממעל כמש״כ לעיל ז׳ ח׳. מ״מ נוח היה בפניו להשמיד אתכם. מכש״כ שלא יפלא שיעשה הארץ שממה כשיהא הדין נותן לכך. והוסיף להאריך בזה הדרש להראות שאין דבר חוצץ בפני מדה״ד. וסיפר כי בעלותו ההרה. In Choreiv you angered Hashem. Moshe went on at length to refute two false ideas. The first is that you are certain that you will not worship idols. Even at Choreiv, that special occasion, you angered Hashem. Secondly you believe that even if you do worship idols you will not be exiled. But “Hashem was infuriated with you to destroy you,” even though since the beginning of creation He loved you… Moshe went on at length to show that there is nothing which prevents the judgment of Hashem’s attribute of strict justice.