1
ויתן ה׳. כבר נתן ויצא מכח אל הפועל:
2
כתובים באצבע אלהים. הכתב והמכתב מעשה שמים ושהם מתחלת הבריאה וכדאיתא בפסחים שם ומשמעות אלהים כאן. שבורא שמים וארץ. וכיב״ז הרבה כמש״כ ר״פ בראשית ושם ט׳ ט״ז ובכ״מ:
3
ככל הדברים. ולא ממש כאשר דבר. באשר הפרשיות נכתבין אנכי ולא יהיה ביחד. ולא תחמוד בית ולא תחמוד אשת בפ״ע. ובשעת הדבור היה אנכי דבור בפ״ע ולא יהיה בפ״ע. שהרי אנכי ולא יהיו נחשבים לשנים כדאיתא במכות דכ״ד אנכי ולא יהיה מפי הגבורה שמענום. וממילא הני תרי לא תחמוד חדא נינהו [ובתשובת הגאונים בשם רה״ג איתא לענין חלה שיעור מ״ג ביצים וחומש. שדברי סופרים על הס׳ נתנו כדכתיב ועליהם ככל הדברים]:
4
אשר דבר ה׳ עמכם. ולהלן י׳ ד׳ כתיב אליכם יבואר שם: