וישמן ישרון. משמעות ישורון אנשי המעלה היותר בישראל גם המה אחר ששגו בתענוגי האדם:
ויבעט. יצא מדרכו להיות דבק באלהים ולהיות עמל בתורה כראוי לישורון. והדבר מובן שמכש״כ איש המוני שהוא נפתה אחר תענוגים מה סופו והוסיף עוד לומר שמנת בנוכח לדור שמדבר עמם. באשר היה קשה לשמוע אשר ישורון המובחר שבאדם ובישראל יפקו פליליה ע״י תענוגים. ע״כ הוסיף שגם אתה דור דעה הדבקים בה׳ אם שמנת. הלא עבית כשית. ופי׳ כשית הוא מלשון כסוי בשר על העינים יותר מעובי בשר עד שעלול ליפול בהילוכו. והנמשל בזה דמתחלה האדם ההולך אחר תענוגיו מתגשם עד שאינו רואה חובה שעליו מצד שהוא עובד ה׳ ובא מזה עד שאינו רואה חובה שעליו מצד שהוא אדם בר דעת כמש״כ בס׳ ויקרא י״א מ״ד שמרומז במקרא זה הכלל וע״ע מש״כ בס׳ בראשית ו׳ ג״ד. והיינו מתחלה עבית. נעשית אדם הדיוט עב הדעת בלי הרגש דק כראוי לעובד ה׳. ואח״כ כשית מבלי ראות כלל את אשר לפניו ומפרש מתחלה ויטוש אלוה עשהו. היינו הצורה הישראלית שעשהו ה׳ עזב בחינה גבוהה זו ואח״כ וינבל צור ישועתו כפה טובת צור ישועתו בכל שעה מה שאינו מדרך האדם בעל ד״א ויודע הליכות עולם וזהו כשית: