1
כי יחם לבבו והשיגו. שאע״ג שהרוצח נס ובורח במהירות מכ״מ קרוב הדבר שהגוה״ד לא ייעף ולא ייגע בחמימותו עד שישיגו ברבוי הדרך שהבורח עומד לפוש:
2
ולו אין משפט מות כי לא שנא וגו׳. מפרש במכות ד״י בגואל הדם הכ״מ. שאין לו משפט מות על שהרג את הרוצח בשוגג והטעם כי לא שנא וגו׳ פירש״י שם דמוסב על ראשו שהרוצח לא היה שונא וגו׳. ויותר נראה פי׳ הריטב״א שם שקאי על הגוה״ד שלא היה שונא להרוצח תחלה. אלא לבבו חם ומביאתו לידי כך. וה״ז כמו שלבו אונסו. וכדומה אי׳ בכתובות דנ״א ב׳ יצרא אלבשה. ולא מיקרי רצון. ומש״ה יש לחוש לכך. שלא יירא גוה״ד לעצמו ויהרוג את השוגג: