1
כי אתה בא אל הארץ וגו׳. יש להתבונן מה זה ענין אזהרה על הכישוף לא״י ועוד הא כבר נזהרנו על הכישוף וכתיב גם עונשה אלא כאן באה עוד בצרוף עשה תמים תהיה וגו׳. אכן מזה למדנו ענין הפ׳ דא״י מצומצם זמנה בגשמי השנה ובזה תלוי חיותן של יושביה ונצרך לדעת מתי ירדו גשמים שלא לאחר הזמן של זריעה ולא להקדים הרבה והיו ז׳ האומות משתמשים בידיעות כאלו זה בכה וזה בכה. ומש״ה נזהרו ישראל ביחוד כי אתה בא אל הארץ לא תלמד לעשות וגו׳. ולא בא להזהיר שלא יהיו בעצמם מכשפים וכדומה אלא לא ילמדו לעובד כוכבים בתוכם לעשות כדי לדעת מה שיהי׳. והיינו שדרשו חז״ל אבל אתה למד להורות. מובן דללמוד כדי ללמד לעובד כוכבים לעשות אסור וזהו עיקר אזהרה זו בכאן.