1
חלק כחלק יאכלו. לבד העבודה זכה גם באכילה. ובאמת אחר שזכה בעבודה ממילא ידענו שהוא בכלל כהן הזורק שזוכה באכילה. והיינו דאיתא בב״ק דק״ט מנין לכהן שבא ומקריב קרבנותיו בכל עת ובכל שעה שירצה ת״ל ובא בכל אות נפשו ומנין שעבודתה ועורה שלו ת״ל ואיש את קדשיו לו יהיו הא כיצד כו׳ פי׳ כיצד צריך להשמיענו זה הדין אלא אם היה בע״מ כו׳:
2
לבד ממכריו על האבות. היינו משמר הקבוע כידוע בספרי ובגמ׳. וגם לדברינו מבואר יפה דזה לא נאמר אלא במי שבא מאחד מערי ישראל שאין לו משמר ולא מכר זכותו לבד מי שמכר זכותו אינו כן. אלא במשמרו מחויב לבא ושלא במשמרו אפילו בא לבהמ״ק אין לו זכות. מ״מ גם קבלת חז״ל אמת בקרבן עצמו או ברגלים: