וכי יבא הלוי. לדעת רש״י בשם הספרי מיירי כל הפ׳ רק בכהנים. ולדעת הגמ׳ בערכין מיירי גם בלוים דכתיב בהו ושרת בשם ה׳. ומ״מ ודאי מיירי בכהנים ביחוד ג״כ שהרי כתיב חלק כחלק יאכלו וזה אינו אלא בכהנים. וענין הפ׳ פרש״י עפ״י הגמרא לכהן שבא ומקריב קרבן עצמו או ברגלים. אכן לפי הפשט הענין הוא דמלבד שהי׳ משמרות כהונה ולויה מתחלקות לשבתות והיה כל משמר משפחה גדולה כדי ששה בתי אבות. כדאיתא במנחות דק״ז ב׳. עוד היו כהנים ולוים מפוזרים בישראל שלא היו בכלל משמרות מחמת מיעוטם ופיזורם ולא היה עליהם חיוב כלל לבוא. מ״מ אם באו במקרה לבהמ״ק הזהיר הכתוב לקבלו וליתן לו עבודה והיינו דכתיב בבית עלי שיבוא כל הנותר בביתם להשתחות לכה״ג ואמר ספחני נא אל אחת הכהונות וגו׳ הרי שיהי׳ נצרך להסתפח לבית אב הקבוע וזהו דבר הכתוב וכי יבא הלוי מאחד שעריך מכל ישראל אשר הוא גר שם. לא בעיר שכולה כהנים או לוים שהמה באים בשבתם אלא הוא דר באיזה עיר בקרב ישראל:
ובא בכל אות נפשו וגו׳. שהרי הוא לא מכר זכותו בעבודה. ולא עוד אלא