1
לפני ה׳ אלהיך תאכלנו. כמו משלחן גבוה קזכי. ואכילתו יהיה כמו יושב ללחום את מושל והכי הוא כל הקדשים הנאכלים לבעלים. ומפ״מ פירש הכתוב בבכור ביחוד משום דכל הקדשים באים לרצות. ואכילה הוא מעין הקרבת הדם כמש״כ בס׳ שמות י״ח י״ב מש״ה אכילתן הוא לפני ה׳ אבל בכור אינו מרצה כלל כדאי׳ בר״ה ד״ה ב׳ דלאו בר הרצאה הוא וס״ד שאינו אלא מתנת כהונה וכמו אכילת בכורים בירושלים דוקא שאינו לפני ה׳ אלא כתרומה מש״ה פירש הכתוב שיהא נאכל לפני ה׳:
2
שנה בשנה. לא ככל הקרבנות דמצוה לאכול במועד הראשון שהובא בירושלים אבל בכור הכהן רשאי להשהותו כל השנה בירושלים. וע׳ מש״כ לעיל י״ד כ״ג: