1
וכי ירבה ממך הדרך. ומפרש המקרא שלשה אופנים שהדרך הוא אך למשא על הבעלים. א׳. כי לא תוכל שאתו. היינו שנטמא ולא יהי נאכל בירושלים. ב׳. כי ירחק ממך המקום וגו׳ כמשמעו דרך רחוקה. ג׳. כי יברכך ה׳ אלהיך שיהא הרבה תבואה וא״א להוליך כ״כ:
וכי ירבה ממך הדרך. ומפרש המקרא שלשה אופנים שהדרך הוא אך למשא על הבעלים. א׳. כי לא תוכל שאתו. היינו שנטמא ולא יהי נאכל בירושלים. ב׳. כי ירחק ממך המקום וגו׳ כמשמעו דרך רחוקה. ג׳. כי יברכך ה׳ אלהיך שיהא הרבה תבואה וא״א להוליך כ״כ: