בנים אתם וגו׳. מובן שהוא הקדמה וטעם לאזהרה שאחריו. וכפירש רש״י ורמב״ן ז״ל אבל קשה אם הוא טעם אם כן למה זה כתבה תורה עוד טעם אחר האזהרה כי עם קדוש אתה וגו׳ אלא משום דבאזהרה דלא תתגודדו נכלל שתי משמעות וכדאיתא ביבמות פ״א. חדא גדידה בבשר על מת כמו ולא תשימו קרחה וגו׳. שנית לא תעשו אגודות אגודות. ואינו אסמכתא כמבואר בסוגיא דאמר ר״ל לר׳ יוחנן איקרי כאן לא תתגודדו לא תעשו אגודות וכו׳ הרי דמקשה בפשיטות וכ״כ הרמב״ם הל׳ עבודת כוכבים פי״ב ובכלל אזהרה זו שלא יהא שני ב״ד בעיר אחת כו׳ מעתה הקדים הכתוב טעם בנים אתם לה׳ לאזהרה שלא תעשו אגודות אגודות. כיון שאתם בנים לה׳ ע״כ אין ראוי שיתראה שנפרדים אתם במנהגים השייך לתורתו דטבע הבנים להיות הולכים בדרך אחד. מיהו בשני ב״ד או בשתי עיירות אין ניכר פרידתן כ״כ. וכן שנוי מנהג מה שאינו שייך לתורת ה׳ אין בזה אזהרה: You are children: It is clear that this is an introduction and that the reason for the prohibition is after it. But it is difficult - if it is the reason, why did the Torah write another reason, "since you are a holy nation"... In the warning against lacerating yourselves there are two distinct meanings, as explained in Yevamot (13b): Do not lacerate your flesh in mourning for the deceased, and do not make separate groups. This is not an allusion, but the meaning of the text … including within this warning is that you should not have two Beit Din courts in a single city. For this reason the verse first gave the explanation that you are sons of Hashem, and since you are sons of Hashem it is not appropriate that you appear as different groups in the customs of your Torah, because the nature of children is to follow the same path.
ולא תשימו קרחה וגו׳. עי׳ מש״כ בס׳ ויקרא י״ט כ״ז וכ״א ה׳: