1
ועשית עולותיך הבשר והדם. העולה יהי הקדש הבשר והדם ולא העור. ואשמעינן קרא דס״ד בשלמא כשאומר ה״ז עולה מתחלה. הרי ידוע דין עולה שהעור לכהנים אבל אם הקדיש סתם למזבח ואח״כ עושהו עולה גם העור ה״ז הקדש קמ״ל דמכ״מ אם הוא עולה יעשה רק הבשר והדם ואם הוא זבח היינו שלמים אזי ודם זבחיך ישפך וגו׳ והבשר תאכל. ולא יותר מהמקדיש מתחלה לשלמי׳. [ולא כעובד כוכבי׳ שהקדיש דמסתמא דעתו שיהא כולו לשמים כדאי׳ במנחות דע״ג ב׳]: