1
הבו לכם. אתם תבחרו מביניכם:
2
חכמים. כבר נתבאר בס׳ בראשית מ״א ל״ג דשם חכם הונח על ב׳ הוראות. א׳ שלמד הרבה. ב׳ מי שהוא בר שכל להשכיל איך לעשות. וכך פי׳ המקרא בדניאל יהב חכמתא אוקים גירסא בסיעתא דשמיא או למוד כל החכמות. לחכימין למי שהוא בר שכל ויודע איך להתנהג בחכמתו ושני דברים אלו נכלל בשם חכמים:
3
ונבונים. הן המה מחדשים בהלכה מדעת עצמם:
4
וידועים לשבטיכם. המה יראי ה׳ אשר באמת אין לאדם ידיעה ברורה מה בלב חבירו רק ממה שרואה שרוח הבריות נוחה הימנו מסתמא גם רוח המקום נוחה הימנו. ומי שיש בו י״ש דבריו נשמעין לבריות וכ״ז נכלל בוידועים לשבטיכם שראוים המה לכך:
5
ואשימם. לשון שררה כמו שום תשים עליך מלך: