שא' במים בראש וקודם שנודע נמלח עם בשר אחר דהלב"ש מתיר מכח ס"ס דלמא כהראב"י כעין דין השבו"י. הנה יפה הורה רו"מ לאיסור ועיקר כדעת הנו"ב ומכ"ש במים בראש דלא כהלב"ש דאינו דומה לקוץ בחלל הגוף דלא התחיל מעשה הטורף משא"כ במים בראש ויפה אמר וא"צ לאריכות. ועוד נראה טעם דלא כדעת השבו"י דהוי כספק אחד בגוף וספק אחד בתערובות כן ה"נ הוי הספק בשני גופין דספק שמא הי' המוח מקיפו הוי ספק בהכבש וכן בקוץ בחלל הגוף והוי הספק בעגל וספק השני שמא הוי במליחה רק בקליפה זה הוי הספק בבשר השני שמא אין בו מן האיסור והוי ממש כמו דלמא אין זה האיסור והוי כשני גופין וב' ענינים. ועוד אם נאמר כן הרי אם יש לאסור הקליפה הוי להיפוך דנימא ס"ס שמא הי' המוח מקיפו ואת"ל אינו מקיפו דלמא מליחה בסמ"ך ולא בעינן קליפה וא"כ היכי שיש בו ס' נאמר להיפוך ס"ס להיתר הקליפה וכל היכי דהס"ס סותרין זא"ז לא הוי ס"ס לכך העיקר כדעת הנו"ב ולא כהלב"ש: