שא' בנדון נקבי המורנא תפח רוחו של השוחט הזה ודי לנו קולא מה שנוהגים להקל אם נמצא מורנא בריאה במקום אחר גם זה קולא גדולה אבל להקל בלי נמצא שום מורנא ח"ו לסמוך עליהם וכבר ידוע דרכם רק להכשיר ולא להטריף. ומה ששאל על חבורי טוטו"ד מה"ת מתשובה צ"ז לתשובה צ"ח הנה ז"א דבשלמא אם קלף בנחת ומן הקליפה מוכח ג"כ דאין זה סרכא לכך זה מסייע עכ"פ לתלות אח"כ הבצבוץ בידא דטבחא בשאר מקומות שהסרכא שם אבל אם לא קלפוהו כלל ודאי יש לחוש שהסרכא מתחיל שם ואין להשגיח במ"ש ספר אחד להכשיר וחס להזכיר רק צריך הסרת כל הסרכא בקליפה ובנחת.
ומה ששאל למה בכסדרן מותר ניחוש שמא פשטה הסרכא גם לגב הנה זה לק"מ מתרי טעמי הרי אני לא כתבתי רק אם חזינן דהסרכא נמשכת להלן צריך הסרת הסרכא גם שם אבל אם לא חזינן דהסרכא נמשכת להלן לחוש שמא נמשכת להלן בזה אני מודה דלא חיישינן ועוד בשלמא בסרכא כסדרן דלא נחשב ריעותא כלל דהרי אף מיעוך לא בעי בזה לא מחזקינן ריעותא לחוש שמא נמשכת להלן לגב אבל בסרכא ממש דהוי ריעותא גדולה ודאי חיישינן לכל מקום שתמשך הסרכא וחלילה להקל בזה: