שאלה מקה' אחת ע"ד אשר הרב דקה' מתיר למעך בסרכות בעגלים אחר היותם ב' וג"ח ואין יונקים. הנה ידעו כי הוא מאכיל טרפות לישראל כי מלבד מה דסוגיין דעלמא דלא כהש"ך וכן הוי המנהג בכל תפוצות ישראל וא"כ מי שמורה להיפוך מזחיחין אותו רק גם בזה"ז ודאי הוי טרפה דהנה נראה דאף הב"ח וש"ך לא אמרו רק בזמנם דהוי כח בידם למעך בסרכות אבל בזה"ז לא מבעיא אם הרב דשם מתיר בסרכות בעגלים ע"י קליפה ודאי הוא מאכיל טרפות דהרי הקליפה בעצמה הוי קולא גדולה ועל הראשונים אנו מצטערין והוא בא להוסיף עלינו החדשים להיתר גם בעגלים תוך שנתן בקליפה זה ודאי אסור וגם הב"ח והש"ך יודו בזה כיון דבהו לא שייך סרכות וא"כ הוי ודאי סרכא גמורה ולא מהני קליפה רק גם אף אם מתיר ע"י מיעוך ממש הוא מאכיל טרפות דהב"ח והש"ך מיירי בזמנם שהי' בקיאים במיעוך בכל סרכות לכך התירו גם בעגלים הרכים אם אין יונקים אבל לדידן דאין בקיאים במיעוך ולמה בעגלים בקיאים בע"כ מכח שהם רכים נקל למעך בהם וא"כ מן המיעוך גופו מוכח שהם רכים ושוב לא מהני בהו מיעוך כיון דהם רכים אזלי במיעוך והרי זה עיקר החשש של הרמ"א מכח שהם רכים אזלי ע"י מיעוך רק בזמן הב"ח והש"ך כיון דהי' בקיאין הוי אמרינן כיון דהם בני ג"ח ואין יונקים אין הסרכא רכה ומהני המיעוך אבל לדידן דאין אנו בקיאים א"כ מדבזה ממעכין מוכח שהם רכים וזה שמטריף אותן דשוב אין מן המיעוך ראי' כנ"ל לכך בודאי מאכיל טרפות ואף הכלים שנשתמש בהם מן אותן העגלים הם טרפה.
ולענין פתיחת החזה הנה לדעתי אין זה מנהג טוב כי לדעתי ע"י פתיחת החזה יותר מתדבקת הסרכא הדקה ויותר טוב אם השוחט ירא שמים ובודק בנחת יותר ירגיש בסרכא דקה לכך לדידי הוי טוב שלא לעשות כן רק יבדוק בנחת וגם לא יסמוך על בדיקת פנים רק יוציאנו גם לחוץ כמנהג כל ישראל ומנהג אבותנו מיהו בזה איני אומר לכם קבלו דעתי בענין פתיחת החזה וכפי אשר תרצו תעשו מיהו בענין מיעוך הסרכות למע"ה קבלו דעתי שהוא טרפה גמורה דברי המדבר בלב תמים לא בלב ולב רק מה שנראה לדינא ולאפרושי מאיסורא: