1
הנה בח"ת לפ' לך העליתי לחלק דמ"ש בש"ע סי' קנ"ז סעיף א' דאם רצה להחמיר על עצמו וליהרג רשאי ואמרתי לחלק דבמצוה שמצד עצמה עדיפא מפ"נ ויהרג ואל יעבור נהי דהיא פטורה כיון שהיא קרקע עולם וכדומה בזה מותרת להחמיר על עצמה כיון דעכ"פ המצוה הזאת מצד עצמה עדיפא מפ"נ א"כ נהי דהתורה פטרתה מ"מ יכולה להחמיר ואין בזה איבוד נפש כיון דבזה נתקיים מצוה דעדיפא מפ"נ אבל היכי שהמצוה עצמה אינה דוחית פ"נ א"כ חזינן דהנפש עדיף ממצוה זו א"כ איך יחמיר על עצמו לאבד נפשו הרי הוי מאבד נפש כה"ג הוי כמאבד עצמו לדעת בזה אסור להחמיר על נפשו וזה חילוק נכון וברור לדעתי.