1
הנה הטו"ז בסי' קי"ז סק"א העלה דבדבר המפורש להיתר בתורה לא מצי חז"ל לאוסרו ודברנו הרבה מזה (עיין טוטו"ד מהד"ק הל' שחיטה) ונראה ראי' לדבריו מדברי התוס' יבמות כ' ע"ב ד"ה כל הנשים לא יתייבמו שכתבו כל הני פרכי לא פריך שיעקרו חכמים מצות יבום לגמרי וכו' והנה לכאורה אינו מובן מה הי' קשה להם ומה הדבר חסר אם קו' הש"ס שיתבטל מצות יבום לגמרי אך נראה שהתוס' ס"ל כדעת הט"ז הנ"ל ולכך לא מצי הש"ס להקשות דלבטלי מצות יבום לגמרי כיון דמפורש בתורה אין כח ביד חז"ל לאסרו לכך פרשו דעיקר הקושיא מדבר שאינו מפורש כגון מיבום אח שאינו מאם ג"כ דזה אינו מפורש דאפשר לפרש הקרא באח מאב ואם וכדומה שאר הקושיות וראי' ברורה מדבריהם להטו"ז ודו"ק היטב: