1
הנה דעת ר"ת וסייעתו דבמקום דא"א לקלוף מותר ועיין ברמ"א סי' צ"א וק"ל ממשנה מפורשת בפ"ג דשבת מוליאר הגרוף שותין ממנו בשבת ואנטוכי אעפ"י שגרופה אין שותין ממנו בשבת ועיין שם הטעם מכח דאנטוכי הוי האש למטה עיי"ש ולכאורה קשה למ"ד עלאה גבר מ"ש אנטוכי ממוליאר הלא כיון דנותן המים צוננין למעלה א"כ הם גוברין ומצננין את השוליים ולמה יאסור וא"ל כיון דעכ"פ אדמיקר לי' מתבשל כ"ק ונאסר א"כ הרי ר"ת ס"ל דבמקום דא"א לקלוף מותר בלי קליפה וא"כ למה לא יהי' מותרין הכא המים לגמרי כיון דעלאה גבר ומה בכך שהתחתון חם ובפרט כיון דהוא גרוף ואין בו אש אלא ודאי מוכח מזה דבמקום דא"א לקלוף צריך ס' נגד הקליפה ואם לאו הכל אסור ולכך לא קשה מהכא למ"ד עלאה גבר ממשנה זו די"ל דמיירי דאין ס' נגד הקליפה ולדעת ר"ת צ"ע כעת: