הנה אם נפל בשר תוך שיעור מליחה למי השרי' הראשונה שמעורב בו דם והי' מקצת החתיכה תוך מי השרי' ומקצתו למעלה מן המים נראה דהבשר מותר לא מבעיא אם נשרה כולו במים דמותר דכבר הוחלש כח המליחה במים וכמ"ש הנוב"ת בתשובה עיי"ש אף גם אם הוי בולט מקצתו למעלה מן המים אין זה בכלל כשא"מ דלא מבעיא להסוברים כאן דאף בכשא"מ ממש אינו אסור רק מה שבתוך הציר אבל מה שלמעלה מן הציר מותר פשיטא דאין בזה בית מיחוש בנדון דידן אף גם להסוברים ברמ"א סי' ס"ט דאף מה שחוץ לציר אסור הרי הוי עיקר טעמם מכח דהמלח מבלבל טעם החתיכה א"כ תינח אם כח המלח שולט בכל מקום אז המלח מבלבל טעם החתיכה מראשו לסופו ומסופו לראשו לכך גרע מאם נבלע בו דם ממק"א דאמרינן איידי דיפלוט וכו' אבל בזה דלמטה נתקרר הבשר ופסק כח המלח א"כ הוי רק דינו כאלו הי' כאן שני חתיכות מונחין... והעליונה נמלחה ולא התחתונה דהעליונה ודאי מותרת ואין בה חשש כשא"מ כידוע והתחתונה אם לא נכבשה למטה בציר מותרת נמי כמשמעות דעת הט"ז בסי' ע' עייש למעשה שלו ואין בו רק חשש שבלע דם של הראשונה ואמרינן איידי דפליט כן ה"נ בזה אמרינן דם החלק העליון נפלט למטה ולהיפוך מלמטה למעלה אינו חוזר והולך כיון ששם פסק כח המלח אינו חוזר לבלבל טעם החתיכה ונשאר למטה ודינו רק כבלע דם של אחר מדם פליטה ואמרינן איידי דנפלוט דם דידי' יפלוט גם מה שבלע ממק"א. ועוד כיון דהמחבר פוסק בסי' ק"ה דבמליחה נמי אמרינן תתאה גבר וא"כ לשיטתו ודאי כיון שהי' מים למטה נתקרר המליחה לגמרי והוי כאלו הוי כולו במים ונהי דהרמ"א פסק להיפוך מ"מ שוב הוי כאן ס"ס דלמא כדעת דס"ל דמה שחוץ לציר מותר בכשא"מ ואת"ל דאסור דלמא הלכה כסוברים דגם במליחה הוי תתאה גבר והוי נתקרר ממש ומותר ממ"נ וא"ש וז"ב לדינא: