1
מה שכתב בענין סרכא מריאה לדופן ונמצא מורנא הנה בשאלתו הראשונה לא הי' כתוב שהיתה סרוכה לדופן רק כעת חידש רו"מ בזה והנה בענין כזה אני מודה לו דתלינן במורנא ונקוט כללא זו בידך אם הריאה סרוכה לדופן באופן דעפ"י דברי המחבר בסי' ל"ט הי' כשר לכך נהי דאנחנו מחמירין כדעת הרמ"א מ"מ בזה יש להקל אם נמצא נקב בריאה והי' שם מורנא או סמוך לה אבל אם הוי באופן שגם לדעת הש"ע הוי טרפה בנסרך לדופן אז הדין כמ"ש לו תחלה אבל בנסרך לדופן באופן שהמחבר מכשירו יש להקל בנמצא מורנא מכמה טעמים שכותב רו"מ ויותר אין להאריך: