ע"ד הסופר הרשע. הנה תלי"ת ויתעלה אצלי אין חידוש כי כבר הי' מעשה כעין זה לפני ערך יותר משלשים שנה וכתבתי תשובה ארוכה ונדפסה בספרי סת"ם בהל' תפילין תשו' ס"א ושם נפסלו יותר מארבעים ס"ת חוץ תפילין ומזוזות רק כעת אני כותב בקצרה כי לדעתי כל הספרים ותו"מ שלו פסולין כי ידוע דעת הטו"ז מה שמחולק עם הש"ך גבי שוחט והנה לדעת הטו"ז ודאי פסולין למפרע הכל אבל לדעת הש"ך שם כשר למפרע. אך נראה דהיינו דוקא בשוחט חולין דשם לא בעי כוונה לשחיטה וסתם נמי כשר לחוש שמא עשה בו מעשה לפסלו זה לא חיישינן לכך מכשיר אבל בס"ת דבעינן הרבה דינים להכשיר הס"ת אז ודאי יש לאוקמא בחזקת שלא נעשה מעשה המכשירה בזה מודה הש"ך דפסול למפרע וחזקה דלא נעשה מעשה הוי חזקה אלימתא דאפי' בחזקת א"א סמכינן ע"ז ומ"ש באה"ע סי' מ"ח והנה אף דנידון דידן אינו דומה למ"ש בספרי הנ"ל דשם הוי רשע בגוף דיני הס"ת אבל כאן הוי חשוד רק לזנות עם נכרית ולא לדיני ס"ת אך באמת א"ש דברינו חדא דקיי"ל חשוד לדבר חמור חשוד על דבר הקל ממנו וא"כ ודאי לזנות עם נכרית חמיר בדין תורה ובעיני הבריות יותר מלעשות איזה פסול בס"ת ובפרט בזנות עם הנכריות עשוי הוא להתגלות כמו דהוי באמת ומה שיעשה איזה שינוי בס"ת ובפרט אם לא יכוין לשמה בס"ת או באיזה שם אינו ניכר כלל לכך ודאי הוי חשוד דגם בלא"ה הח"י כתב בה"פ דבזה"ז כולם כעוברי להכעיס דיינינן לי' ובלהכעיס אף בחשוד לד"א הוי חשוד לכל התורה לכך ודאי פסול הכל למפרע כל מה שכתב ואין מרחמין בדין מה שנוגע לעינים וכל מ"ש העוכר הזה הכל יגנז.
ועוד נראה לי להוסיף דדוקא בשאר איסורין לחוש לשמא עשה איזה איסור בזה קיי"ל החשוד לד"א אינו חשוד לשאר דבר דבשאר איסורין אף אשה נאמנת וכדומ' משא"כ בס"ת אף אשה פסולה לכך בודאי אם הוא קל חיישינן שלא כוון כדינא ומה גם דהוי רק בלאו דלפני עור שמי שיעלה בס"ת כזו עושה עבירה ועובר רק אלפני עור ודאי אם הוא קל בדבר אחד חיישינן לי' שלא כיוון כהלכה ומטרח לא טרח ואם באות אחת לא כיוון להלכה או בשם אחד כל התורה פסולה לכך ודאי יש לחוש אם חזינן דהוא קל בדבר אחד וזה אני כותב לסניף אבל פסול מטעמים הנ"ל. והנה דאף דאין ראיה לדבר זכר לדבר הוי דקיי"ל העובר עבירה פסול לעדות ולמה לא אמרינן בזה דהחשוד על ד"א אינו חשוד על השאר ואף דהתורה אמרה אל תשת וכו' דלמא מיירי שהי' רשע בזה עצמו שהעיד שקרים ע"כ דהטעם כיון דהאשה פסולה להעיד בזה לא אמרינן דחשוד על זה אינו חשוד על זה א"כ ה"ה בס"ת כיון דאשה פסולה לכתוב ספר תורה גם רשע בד"א פסול לכתיבת ס"ת ודו"ק: