1
מה שהקשה רו"מ על דין אם הי' צריך לכתוב אלהיכם וכתב אלהים שהתירו הפמ"ג סי' קי"ג ס"ק ט' לתלות הכ' למעלה כיון דהוי נטפל ועז"ה רו"מ דהוי הורדה בקדושתה דתחלה הוי המ"ם משם עצמו ואח"כ נעשה טפל דהוי רק דרבנן והרי מעלין בקודש וכו' הנה זה לק"מ כיון דכאן הוי צריך לכתוב אלהיכם והוא חיסר הכ' א"כ נכתב המ"ם שלא במקומו ולא חלה בו קדושה כלל דדומה למה דאמרינן בסנהדרין דמה דחזי לי' תפיס לי' מה דלא חזי לי' לא תפיס לי' וכ"כ בספר בד"ה בב"י בסי' רע"ו בנכתב השם שלא במקומו הוי כמקדיש בע"מ למזבח ולכך נ' דאדרבא זה הוי העלמ' דתחלה הוי בטעו' ואין בו קדוש' כלל ועכשיו נעשה טפל כדין והוי בו קדושה מדרבנן וז"ב ונכון: