בדבר השאל' דק"ק פודקאמין לפע"ד לא מבעיא דהמופלג מו"ה יהושע אין לו שום חזקה בזה דודאי אם הי' מקבלים אותו ממקום אחר לבוא להורות זה נחשב חזקה או אם היה מאנשי העיר והיה מצוה לאנשי העיר והיו שומעים לו זה נחשב חזקה אבל אם הוא מאנשי העיר ואינו מצוה להם רק שמורה הוראה על איזה שאלה זה לא נחשב חזקה דכן דרך כל העולם כשיש בעיר איזה יודע ספר שואלין לו שאלות ואם יש כמה מופלגים שואלים לכולם זה שואל לזה וזה שואל לזה ואין זה חזקה כלל גם בנדון בן הרב הנה מלבד שהמנהג אינו כן כידוע רק גם מדינא הנה בעיר גדולה דיש מורה הוראה אחר ועיקר קבלת הרב לעסוק בצרכי עיר זה נחשב שררות וראוי לומר דבנו קודם אף שאיננו חכם כמו אביו אבל בעיר קטנה שהרב הוא המורה הוראה שם עיקר התמנות הרב הוא בשביל הוראה ובהוראה ודאי חכם יותר יודע להורות כדין ולא כל השאלות שוין ודאי אם אין בנו חכם כמות אביו אין לו דין קדימה ואף אם הוי כמו אביו אם רוצים לקבל איזה רב שהוא יותר חכם מאביו אין לבן הרב דין קדימה ויכולין לקבלו ואין ביד בן הרב למחות בפרט אם בן הרב עדיין אינו יכול להורות דאין בידו למחות ולאו כל אדם שכלו שוה להורות לכך אין בידו למחות ויעשו בני העיר מה שירצו רק כוונתם יהיה לשמים שיהיה רב היודע להורות כהלכה: