במ"ש בסי' רי"ז סעיף מ' נדר מזרע אברהם וכו' ומותר באומ"ה אפי' בישמעאל. הנה אם נדר מזרע אברהם מותר נמי בזרע עשו דכתיב כי ביצחק יקרא לך זרע ולא כל יצחק והתמיה מ"ט כתב דמותר בישמעאל ולא כתב דמותר בזרע עשו אף שהוא מיצחק. והנה אם נדר מזרע יצחק אם מותר בעשו יש בזה דיעות אם עשו נקרא זרע יצחק או לא עיין באו"ח ה' ר"ה סי' תקצ"א ובמג"א שם והנה כעת נראה לי' ראיה ברורה מן התורה ממ"ש פ' ויצא אנכי אלהי אברהם אביך ואלהי יצחק ולמה לא אמר ביצחק אביך בע"כ מכח דאברהם הוי רק אביך ולא לעשו אבל יצחק הוי גם לעשו לכך לא אמר ביה אביך ועוררני א' ממ"ש במדרש פ' וישלח בפסוק אלהי אבי אברהם ואלהי אבי יצחק ופריך במדרש הא לעשו לא ומשני אלא הבוחר בדרכיהם ועושה כמעשיהם וכו' ומה התחיל להקשות הא לעשו לא הרי מקרא מפורש כי ביצחק ולא כל יצחק ובע"כ דס"ל דזה אינו רק דאינו זרע אברהם אבל זרע יצחק הוי ולכך הוי קשה לו למה מזכיר את יצחק ואף דקאמר שם דלמי שאינו בוחר בדרכיהם וכו' מ"מ היינו דוקא זכותו אינו מגין עליו אבל מ"מ זרעו נקרא לכך מוכח דנקרא זרע יצחק גבי נדרים וז"ב לפע"ד: