שאלתו במקוה שהיתה עמוקה מאוד והוי טרחא גדולה לילך בה ועשו באמצע המקוה רצפה של נסרים שלש חלקים ורביעית המקוה נתנו אבן ותחת הריצפה יש שיעור מקוה וברצפה יש נקב כשפופרת הנוד אם מותר ליתן על הרצפה כולו שאובין ויהי' כשר מחמת חבור כשפ"ה או נימא כיון דהוי קטפרס אינו חיבור והאריך בפלוגתא דחגיגה דגוד אסיק או גוד אחית. הנה אשיבהו בקצרה דהנה כבר הוכחתי בתשובה אחת דלא שייך להיות נקרא קטפרס רק אם המקוואות רחוקים זה מזה רק קליט קצר של מים הולך מזה לזה זה נקרא קטפרס וניצוק אבל אם הם מחוברין זל"ז ממש וזה מונח על זה רק שצד התיבה מפסיק זה לא נקרא קטפרס רק כיון דמחוברין כשפ"ה ממש נחשבו כאחד וכאלו מונח באמצע המקוה כמה דפין הכזה יהי' נפסל משום קטפרס כל דהוי חיבור כשפופרת הנוד הוי כמקוה אחת וצד התחתון של התיבה הוי רק כעין לחיים מונחים בתוך המקוה דזה אינו מחלק המקוה לחצאין וז"ב ונכון ונסתייע בזה מנהג ישראל שעושין מקוה כה"ג. (ועיין בספרי שיורי טהרה להל' מקוואות תשובה א' מ"ש בזה):