1
שא' בנדון להחם המקוה שתהי' חמה כאמבטי לטבילת נשים. הנה זה איסור גמור ולשון הש"ס מוכח להדיא ביומא דקאמר שם כדי להפיג צינתו מדהאריך כ"כ דזה למותר בע"כ דדייק דזה לא הותר רק כדי להפיג ולא שיחמם ממש והיינו מכח גזרת מרחצאות דאין לומר בשביל שבת ויוה"כ דאסור להחם הצונן ז"א דבש"ס מוכח דחמין לתוך צונן מותר ובש"ע סי' שי"ח מוכח דדוקא שיחממו הרבה אסור ומכ"ר אבל בלא"ה מותר ולמה נקט כדי שתפיג צינתן הול"ל שלא יחממו הרבה ובע"כ הטעם מכח גזרת מרחצאות דבזה אפי' חמין מעט אסור ואין היתר רק כדי להפיג צינתן ובלא ראי' זו הוכחתי בספרי מ"נ דהוא איסור דרבנן ממש: