1
מה ששאל במקוה שנשתנה מראה והמשיכו עלי' מי מעיין ואח"כ נפסק המעיין והמראה נשאר עדיין. המקוה פסולה ואינו דומה למ"ש הש"ך בסי' ר"א ס"ק קי"ב דהוי ספק בזה גבי שאובין דאינו דומה זה לזה מלבד דשאובין דרבנן ופסול שינוי מראה דאורייתא רק בלא זה דשאובין כיון דיש לו היתר ע"י המשכה לכך מה דנפל עליו מעיין לא גרע זה מהמשכה וכיון דהותרו הותרו אבל בשינוי מראה דאין בו היתר כלל רק כיון דהוי מי מעיין וכיון דנפסק המעיין חוזר לאיסורו וז"ב: