1
שא' בנדון המקוה שציוה רו"מ שלא יטבלו הנשים בנהר בליל שבת יפה עשה וטעמיו נכוני' כי חשש לדעת הפוסקי' שהביא הש"ך ביו"ד סי' ר"א דאין לטבול בנהר שאינו במקום זחילתו תמיד ובנהר שלהם א"א לעמוד עליו גם חשש כיון דמנהגנו לעמוד אשה ע"ג בשעת טבילה שתראה שטובלת יפה ובנהר בליל שבת ליכא נר ולא תוכל לראות ואני מוסיף דאף דבדורות הראשונים לא הי' נוהגין לעמוד ע"ג היינו רק במקוה דליכא ביעתותא אבל בנהר דהוי ביעתותא מדינא הי' צריך לעמוד ע"ג לראות אם טובלת כראוי דמכח חשש ביעתותא לא תטבול היטב לכך מדינא צריך לעמוד ע"ג ולראות ובשבת א"א ולכך יפה הורה: