1
שא' נדון שאיבת המקוה ע"י מרה ליטול הימנה האבנים וחשש לחשש שאובין. הנה אין בזה חשש שאובין כיון דאינו עשוי לקבלה ואינו דומה לכלי אבנים דתרתי בעינן שיהי' שמו כלי גם שיהי' עשוי לקבלה אבל באינו עשוי לקבלה אף שמקבלת טומאה אין בו חשש שאובין ומה דבעינן הווייתו ע"י טהרה היינו אם הני מ' סאה לא נעשו ע"י טהרה אבל אם המ' סאה הוי ע"י טהרה אף דנתערב מים ע"י ד"א לא נפסלו רק מכח שאובין אם באו לשם קודם נשלם המ' סאה אך זה דוקא מכלי העשוי לקבלה ופשוטי כלי עץ או ברזל לא נחשב עשוי לקבלה לכך אין בזה בית מיחוש שאובין: