מה ששאל בחתך בסכין דבר שיש בו דוחקא דסכינא אם אוסר רק נגד החוד לבד אבל המותר בצד הסכין הרי כבר נעשה ריוח וליכא דוחקא כמ"ש כעין זה בסעי' ז' ברושמין של הסכין. הנה לדעתי כך הוא דזה דומה לכף שבתוך הקדרה אף שאין התבשיל מלא מ"מ בעינן ס' נגד כל הכף דהוי כקדרה כמ"ש הכו"פ והפמ"ג בע"כ דאמרינן דבזה חם מקצתו חם כולו אף להפליט אף דבעלמא לא אמרינן חמח"כ להפליט מ"מ כיון דהוי בתוך הקדרה חם כולו אף להפליט אבל נגד מה שלמעלה מן הקדרה לא בעינן ס' כן ה"נ בזה כל מה דהוי בתוך צדדי החתך כיון דעכ"פ זה מוכרחין אנו לומר דדוחקא דסכינא וד"ח וכדומה מחמם הסכין ופולט וא"כ כיון דנתחמם ממילא כל מה דהוי בצדדי החתך נעשה חם ופולט אבל מה דהוי רחב הסכין מאד ובולט לחוץ מצדדי החתיכה כנגדו ודאי א"צ ס' כנלפענ"ד לדינא. ושוב חזר והשבתיו מ"ש בנדון דוחקא דסכינא מי לא ידעתי דכונת הכו"פ הוי רק מכח הבל הקדרה והרי ראיתי דבריו אז לכך כתבתי דאינו אסור רק שבתוך צדדי החתיכה רק דלדעתי כמו דשייך לומר מהבל הקדרה הוא פולט ובזה מפליט בכולו כן נמי מה דהוי חם ע"י דוחקא י"ל ע"י הבל שבצדדיו מפליט מכולו כל דהוי תוך צדדי החתיכה וז"פ לדעתי: