1
מה ששאל על המורים להיתר בנתחב הכף בתבשיל ויש ס' נגד הכף שגם הקדרה מותרת רק הכף אסור למה לא ניחוש שמא נגע הכף בגוף הקדרה למעלה במקום הריקן ויש לאסור הקדירה הנה זה א"ש כיון דיש דעות בסי' צ"ט וסי' קכ"ב דבכלי יד דדרכו להשתמש בשפע מותר הקדירה ונהי דלא קיי"ל כן מ"מ היינו בודאי נטרפה הקדירה אבל כאן דהוי רק ספק שפיר סמכינן על זה דהוי ס"ס שמא לא נגע בגוף הקדירה ואת"ל נגע שמא כדעת המתירין כיון דדרך להשתמש בהקדירה בענין שיש סמ"ך נגד הכף וא"ש בעזה"י: