1
מה ששאל בחלב הקיבה שנפל לבשר ולא הי' ס' ונאסר הבשר אם הוי מה"ת או דרבנן ומותר בהנאה. הנה זה הוי בפשיטות להני דאוסרים אותו דהוי חלב מה"ת וטעם המתירין הוי מטעם אחר דהוי כפירשא בעלמא אבל להני דסוברים דאינו כפירשא בעלמא ודאי הוי מה"ת דחלב זה הוי ככנוס בכלי ומה דאמרינן דחלב מתה מותר היינו אם לא פירש מדדי בהמה רק אחר מיתה אבל אם פירש מדדי בהמה בחיי' ודאי הוי חלב גמור וא"צ זה לפנים ובאמת דברי השעה"מ פט"ו מהל' מאכלות אסורות שהביא רו"מ שמוכח ממנו דס"ל דחלב הקיבה הוי רק דרבנן המה תמוהין ובמחכ"ה שגה בזה בראייתו מחלב שחוטה שהתם הכונה שהי' בדדי' בחיי' ולא אם פירש ממנה בחיי' ואין להאריך יותר: