1
מה ששאל על הטו"ז סי' סק"ט בשם הש"ד בבשר כשר עם בשר טרפה שהוא ספק אם נמלחה זע"ז הוי ספק תורה ולחומרא וכ"כ בש"ך ס"ק י"ח ושאל לפמ"ש בפליתי סי' ק"ה סק"ה דספק כבוש בחומץ הוי דרבנן ולהקל א"כ ה"ה בספק מליחה וכו' תמה אני על סברת הפליתי ודעימי' אטו כבוש מעל"ע נאמר בתורה הרי מה"ת לא למדנו רק דטכ"ע דאורייתא אבל בענין האיך בא לנט"י שיערו חז"ל דבמעל"ע נבלע טעם מזה לזה וא"כ כמו דלפי חכמתם הבינו בכבוש מעל"ע נבלע הטעם כן ה"נ שיערו בכבוש בחומץ וציר נבלע בכדי שירתיח וה"ה שהבינו דבמליחה בא לידי טעם בשיעור מליחה והרי הכל בטעמא תליא מלתא אם נבלע בו טעם מה לי כבוש מעל"ע או כדי שירתיח או שיעור מליחה אנו אין לנו אלא מה דקיי"ל טכ"ע דאורייתא וכל היכי דבא לידי טעם אסור מה"ת ודברי הש"ד ברורין: