הנה אם הוי המקום רחב ואעפ"כ ראינו שתפס הדורס לאחד אך במקום שאינו עושה טרפה כגון ברגליו אם לחוש אולי כבר דרסו במק"א נראה דודאי אחזוקי ריעותא לא מחזקינן וכיון דהמקום מצ"ע הוי רחב ולא חיישינן לספק טרפה בזה ואין לנו רק מה שראינו בעינינו והרי במקום הזה אין חשש דרוסה ולא מחזקינן ריעותא ממקום למקום ואינו דומה למ"ש בסי' נ"ז סעיף ח' דחיישינן שדרס וחזר ודרס היינו דשם לא הוי מקום רחב וספק דרוסה נמי אסור לכך חיישינן לזה אבל במקום רחב דסד"ר מותר אין לחוש לזה ולא מבעיא לדעת הטו"ז ס"ק כ"ג שמחמיר אפי' בצפורן תחובה בגבו במקום רחב דפשיטא מכ"ש בזה דמותר אף גם להב"י דאוסר שם היינו דשם חזינן ריעותא במקום זה דצפורן תחובה בגבו ואיכא ריעותא בזה גופו משא"כ כאן להחזיק ריעותא ממקום למקום ודאי לא חיישינן וקצת ראי' ממ"ש הטו"ז בס"ק כ"א דלכך אסור בצפורן ולא אמרינן דאין דרוסה רק כששומט היד מכח כיון דשמט הבשר מטיל ארס ולמ"ל הך טעמא הרי בע"כ הך דינא דצפורן היינו שלא בפנינו וא"כ בלא"ה ניחוש שמא דרס וחזר ודרס כמ"ש לעיל סעיף ח' ובע"כ דהוצרך להך טעמא לדעת הב"י דאוסר אף במקום רחב ובזה לא הוי חיישינן לדרס וחזר ודרס לכך הוצרך לטעם הזה ומוכח דבלאו הכי לא הוי חיישינן במקום רחב ואף אם הוי חיישינן שם היינו באותו מקום דנולד ריעותא אבל ממקום למקום ודאי לא מחזקינן ריעותא והוי נ"ל להתיר בזה מיהו בזה יש לחלק אם רק דרסו במקום דאינו עושה טרפה אבל לא החזיקו בפיו בזה דינו כנ"ל ויש לו דין מקום רחב אבל אם הדורס תפסו אף דהוי במקום שאינו עושה טרפה מ"מ כיון דכבר תפסו שוב יצא מכלל מקום רחב ובלא"ה אסור כדין ספקא דרבנן וז"ב ונכון לפענ"ד מיהו מ"ש בדעת הטו"ז דלכך נתן הך טעמא לדעת הב"י ז"א דהרי הב"י אוסר לכל הבהמות שבדיר ובע"כ דס"ל אף דהוי מקום רחב חיישינן לכל השוורים לכמה דרוסות מיהו אכתי א"ש דהב"י לא אסר מקום רחב רק בזה שהצפורן בגבו ומה דאסר לכל השוורים הוי שלא במקום רחב דוקא וא"ש דברנו: