ע"ד שאלתו. הנה התרנגולת הזאת אף שהיתה צולעת זמן מה מ"מ כיון דאח"כ התחילה להטיל ביצים אם הי' שוחטים אותה מיד היתה מותרת כיון שמטלת ביצים הוברר הדבר שהיא כשרה אך כיון שחיתה אח"כ זמן מה א"כ יש לחוש דלמא תחלה הי' רק נפוח ולא שלט בצומת הגידין לכך היתה כשרה ולכך הטילה ביצים ודלמא אח"כ שלט הנפוח גם בצ"ה ונטרפה ומ"מ כיון דכבר התחילה להטיל ביצים קודם שנטרפה מטילה אח"כ כמבואר כ"ז בפוסקים ולכך התרנגולת ודאי טרפה מספק אך הביצים כיון דגם שאר התרנגולות הטילו והמה היו יותר מזו דהוי טרפה מספק א"כ חדא הרי הוי ס"ס שמא אינה טרפה ואת"ל טרפה שמא לא הטילה כלל ואין זה דומה לספק אחד בגופו וספק אחד בתערובות דהתם ידוע דנתערב בו טרפה רק לומר שמא אינו זו הוי ספק בתערובות אבל כאן אין צ"ל שמא אינה זו רק שמא לא הטילה והוי שניהם בגופה ולכך מותרין הביצים ועוד תמוה לי יותר מה זה שאלה מהא דהטילה גם הטרפה הרי כיון דעכ"פ הכשרות הוי רוב א"כ מב"מ ביבש בטל ברוב וש"ס מפורש בביצה (ד' ע"ב) אלא אי אמרת ספק טרפה הו"ל דשאל"מ ותבטל ברובא ואנן קיי"ל כר"י דאת שדרכו למנות שנינו א"כ בטלה ברוב כיון דנודע הספק תחלה בטלה ברוב לכ"ע ואף דאין ראוי לאוכלם ביחד הנה אף אם שם השתמשו הביצים ביחד מ"מ בדיעבד מותרין הכלים ובפרט בספק שמא אינו כאן טרפה כלל לכך מותרין הכלים בפשיטות: